Híreink
Ma 2023. június 9. péntek, Félix, Annabella napja van.
Holnap
Margit, Gréta
napja lesz.


A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban.

A teljes cikk elolvasásához kérjük kattintson a Bővebben gombra!




„Piros alma, de kerek…” – projekt a Katica csoportban  | Gulyásné Szabó Gizella, óvónő
„A projekt - olyan jellemzőkkel bír, ami a gyermekek érdeklődésre, kíváncsiságra, felfedező kedvére, vállalkozó kedvére épít és a sokféle érdekes megkínált téma közül a leginkább vonzó választására ad alkalmat. Ez egyben idomul az óvodai tanulás sajátosságaihoz is.”- írja Körmöci Katalin a projekt meghatározásáról.
Elmondhatjuk, hogy térségünk leggyakoribb és legkedvesebb gyümölcse az alma. A gyerekek szeretik nyersen, sülve, főve, süteménybe, kedvelik a pirosat, sárgát, zöldet. A gyümölcs népszerűségét kihasználva döntöttünk úgy, hogy az őszi gyermeki tevékenységet az alma sokszínű felhasználásával kezdjük. Az alma egy ízletes finom gyümölcs, megismerése, a hozzá kapcsolódó tevékenységek, tapasztalatok folyamán egy komplex tanulási folyamat megy végbe. Nagy Alexandra nagyszüleitől kaptunk lehetőséget, hogy a gyerekek maguk szedjék le a feldolgozáshoz szükséges almát. A következő két hétben az almát szeleteltük, sorba rendeztük, számláltuk, összehasonlítottuk, készítettünk alma kompótot, aszaltunk almát. A csoportszobát díszítettük hajtogatott, festett almával, s a babakonyhába só-liszt gyurmából készítettünk almákat. Tanultunk verseket, dalokat, mondókát az almáról, meséket hallgattunk és a jól begyakorolt mesét báboztuk, dramatizáltuk.

A projekt zárásaként almalé készítő üzemet látogattunk meg, ahol a préselt almát és az almalevet is megkóstolhattuk. Élményeiket szívesen le is rajzolták a gyerekek.
A megszerzett élmények fenntartása érdekében két játékot is készítettünk a gyerekekkel közösen: memória játékot és társasjátékot. A társasjáték készítésekor kooperatív technikával dolgoztak a gyerekek csoportmunkában a közös cél érdekében. Játék közben felelevenítjük az eddig tapasztaltakat, tanultakat.
„A gyermek abból okul leginkább, amit  maga lát és figyel, nem pedig attól lesz értelmes, ha elhiszi nevelője magyarázatát.”

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


KONTYOS-KENDŐS ŐSZANYÓ…”-projekt a Napsugár csoportban | Romhányi Olga, óvónő

Ezt a címet adtuk a Napsugár csoport első projektének. Ötletbörzével indítottunk, a gyerekek ötleteit felírtuk a projektfalra, s próbáltunk azok köré szervezni tevékenységeket. Nagyon sok ötlet fogalmazódott meg a gyerekekben az ősszel kapcsolatosan, hiszen a népfőiskolai szőlőszüret után tele voltunk élménnyel. Közösen terveztünk és közösen valósítottuk meg céljainkat, ez mindvégig motiválta a gyerekeket.
Négy hét alatt nagyon sokat munkálkodtunk, sok mindent kipróbáltunk, tapasztalatokat gyűjtöttünk pl:szőlőt sutultunk, almát, szilvát aszaltunk, diót vertünk és törtünk,almát szedtünk, almás sütit sütöttünk, mézes diót készítettünk, s mindezek melett jókat játszottunk az általunk kitalált játékokkal (dió akadálypálya, gesztenye autópálya, almavásár stb.) Megismerkedtünk a szüreti hagyományokkal s azok ápolásával, vizuális technikákkal, környezetünkkel, néptánc motívumokkal s eközben vidámak, jókedvűek voltunk. olyan lehetőségeket próbáltunk feltárni, amelyekben gyermekeink egyéni képességeik bontakoznak ki, fejlődik kreativitásuk, problémamegoldó gondolkodásuk. A projekt megvalósításához természetesen a szülők is hozzájárultak ezúton is köszönjük a segítségüket. A projektet egy közös táncházas mulatsággal zártuk, ahol a kis napsugarak saját készítésű süteménnyel, és a csoportban készült fotók nézegetésével lepték meg szüleiket. Gyermekeink élményszerűen, játékosan tanultak az őket körülvevő világról, miközben képességeiket nyitogattuk.

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


„Táncos kedvű Tűztündér” – projekt a Margaréta csoportban | Gyuricsánné Pleva Éva, óvónő

Az elmúlt hetekben a tűzzel foglalkoztunk a Margaréta csoportban. Mivel tudtuk, hogy Gyenes Fannikáéknál van egy nagyon szépen felépített kinti sütögető, megkértük a szülőket, hogy a gyerekekkel együtt elmehessünk megnézni, hogyan is működik. Nagyon kedvesen fogadtak bennünket. Megnézhettük, mivel kell megpakolni, hogyan lehet meggyújtani. Megnézhettük, mi az a faszén, megszagolhattuk, milyen illata van a gyújtófolyadéknak, meglátták a gyerekek, milyen a parázs, hogyan száll fel a kéményből a füst.
A kedvünkért a kandallót is begyújtották, mert ide más tüzelőanyag való, máshogyan kell begyújtani.
Nagyon szépen köszönjük a Gyenes szülőknek azt, hogy kedvesen fogadtak bennünket, köszönjük a finom sült gesztenyét, amit a kinti sütőben sütöttek a gyerekeknek. Nagy örömmel fogyasztottuk a sós sütit, és a finom teát és üdítőt, amivel megkínáltak bennünket.

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


Óvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberrciusÓvodai hírek - 2009  szeptember


Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Tiszaalpár-Lakitelek-Nyárlőrinc közösségfejlesztése

c tábla nézőkép honlapra

Csapadékvíz elvezető II. ütem

csapadekviz II utem

Tőserdő turisztikai fejlesztése

Tőserdő turisztikai fejlesztése

Kerékpárút építés

top 3 1 1 15

Keresés a honlapon

Otthonunk, Lakitelek újság

otthonunk lakitelek 11

Egészségház fejlesztése Lakiteleken

Egészségház fejlesztése Lakiteleken

Csapadékvíz elvezetés

top 2 1 3 16

Csatlakozás az ASP-hez

Asp 2020

Magyar Falu Program

Magyar Falu Program

Választások 2019

valasztas

Rendőrség telefonszámai

Segélyhívó: 112

Körzeti Megbízott:

06-20-539-5899

Orvosi ügyelet telefonszáma

20/915-7063

 

 Gyengénlátóknak

Csapadékvíz nyereményjáték

Nyeremenyjatek

Aranyhomok Kincsei - Települési értéktárak

aranyhomokkincsei

Megvalósult a Magyar Kormány támogatásával - Bethlen Gábor Alap

megvalosult a magyar kormany tamogatasaval bga alap 1

Programnaptár

loader

Közösségi oldalunk

Közösségi média

Kecskemét és térsége turisztikai mobilapplikáció

Kecskemét és térsége mobil app

Kecskemét és térsége rendezvényei

rendezvénynaptár

Üzletek nyilvántartása

Üzletek, cégek nyilvántartásának jegyzéke