A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban.

A teljes cikk elolvasásához kérjük kattintson a Bővebben gombra!




„Piros alma, de kerek…” – projekt a Katica csoportban  | Gulyásné Szabó Gizella, óvónő
„A projekt - olyan jellemzőkkel bír, ami a gyermekek érdeklődésre, kíváncsiságra, felfedező kedvére, vállalkozó kedvére épít és a sokféle érdekes megkínált téma közül a leginkább vonzó választására ad alkalmat. Ez egyben idomul az óvodai tanulás sajátosságaihoz is.”- írja Körmöci Katalin a projekt meghatározásáról.
Elmondhatjuk, hogy térségünk leggyakoribb és legkedvesebb gyümölcse az alma. A gyerekek szeretik nyersen, sülve, főve, süteménybe, kedvelik a pirosat, sárgát, zöldet. A gyümölcs népszerűségét kihasználva döntöttünk úgy, hogy az őszi gyermeki tevékenységet az alma sokszínű felhasználásával kezdjük. Az alma egy ízletes finom gyümölcs, megismerése, a hozzá kapcsolódó tevékenységek, tapasztalatok folyamán egy komplex tanulási folyamat megy végbe. Nagy Alexandra nagyszüleitől kaptunk lehetőséget, hogy a gyerekek maguk szedjék le a feldolgozáshoz szükséges almát. A következő két hétben az almát szeleteltük, sorba rendeztük, számláltuk, összehasonlítottuk, készítettünk alma kompótot, aszaltunk almát. A csoportszobát díszítettük hajtogatott, festett almával, s a babakonyhába só-liszt gyurmából készítettünk almákat. Tanultunk verseket, dalokat, mondókát az almáról, meséket hallgattunk és a jól begyakorolt mesét báboztuk, dramatizáltuk.

A projekt zárásaként almalé készítő üzemet látogattunk meg, ahol a préselt almát és az almalevet is megkóstolhattuk. Élményeiket szívesen le is rajzolták a gyerekek.
A megszerzett élmények fenntartása érdekében két játékot is készítettünk a gyerekekkel közösen: memória játékot és társasjátékot. A társasjáték készítésekor kooperatív technikával dolgoztak a gyerekek csoportmunkában a közös cél érdekében. Játék közben felelevenítjük az eddig tapasztaltakat, tanultakat.
„A gyermek abból okul leginkább, amit  maga lát és figyel, nem pedig attól lesz értelmes, ha elhiszi nevelője magyarázatát.”

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


KONTYOS-KENDŐS ŐSZANYÓ…”-projekt a Napsugár csoportban | Romhányi Olga, óvónő

Ezt a címet adtuk a Napsugár csoport első projektének. Ötletbörzével indítottunk, a gyerekek ötleteit felírtuk a projektfalra, s próbáltunk azok köré szervezni tevékenységeket. Nagyon sok ötlet fogalmazódott meg a gyerekekben az ősszel kapcsolatosan, hiszen a népfőiskolai szőlőszüret után tele voltunk élménnyel. Közösen terveztünk és közösen valósítottuk meg céljainkat, ez mindvégig motiválta a gyerekeket.
Négy hét alatt nagyon sokat munkálkodtunk, sok mindent kipróbáltunk, tapasztalatokat gyűjtöttünk pl:szőlőt sutultunk, almát, szilvát aszaltunk, diót vertünk és törtünk,almát szedtünk, almás sütit sütöttünk, mézes diót készítettünk, s mindezek melett jókat játszottunk az általunk kitalált játékokkal (dió akadálypálya, gesztenye autópálya, almavásár stb.) Megismerkedtünk a szüreti hagyományokkal s azok ápolásával, vizuális technikákkal, környezetünkkel, néptánc motívumokkal s eközben vidámak, jókedvűek voltunk. olyan lehetőségeket próbáltunk feltárni, amelyekben gyermekeink egyéni képességeik bontakoznak ki, fejlődik kreativitásuk, problémamegoldó gondolkodásuk. A projekt megvalósításához természetesen a szülők is hozzájárultak ezúton is köszönjük a segítségüket. A projektet egy közös táncházas mulatsággal zártuk, ahol a kis napsugarak saját készítésű süteménnyel, és a csoportban készült fotók nézegetésével lepték meg szüleiket. Gyermekeink élményszerűen, játékosan tanultak az őket körülvevő világról, miközben képességeiket nyitogattuk.

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


„Táncos kedvű Tűztündér” – projekt a Margaréta csoportban | Gyuricsánné Pleva Éva, óvónő

Az elmúlt hetekben a tűzzel foglalkoztunk a Margaréta csoportban. Mivel tudtuk, hogy Gyenes Fannikáéknál van egy nagyon szépen felépített kinti sütögető, megkértük a szülőket, hogy a gyerekekkel együtt elmehessünk megnézni, hogyan is működik. Nagyon kedvesen fogadtak bennünket. Megnézhettük, mivel kell megpakolni, hogyan lehet meggyújtani. Megnézhettük, mi az a faszén, megszagolhattuk, milyen illata van a gyújtófolyadéknak, meglátták a gyerekek, milyen a parázs, hogyan száll fel a kéményből a füst.
A kedvünkért a kandallót is begyújtották, mert ide más tüzelőanyag való, máshogyan kell begyújtani.
Nagyon szépen köszönjük a Gyenes szülőknek azt, hogy kedvesen fogadtak bennünket, köszönjük a finom sült gesztenyét, amit a kinti sütőben sütöttek a gyerekeknek. Nagy örömmel fogyasztottuk a sós sütit, és a finom teát és üdítőt, amivel megkínáltak bennünket.

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaibanA TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása a Szivárvány óvoda csoportjaiban


Óvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberrciusÓvodai hírek - 2009  szeptember