Híreink
Ma 2023. december 9. szombat, Natália, Natasa napja van.
Holnap
Judit, Loretta
napja lesz.


TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

A TÁMOP 3.1.4. Kompetencia alapú óvodai nevelési program gyakorlati megvalósítása - projekt hetek - a Szivárvány Óvoda csoportjaiban - sok képpel.

Mindezek megtekintéséhez kérjük kattintson a Bővebben gombra!





Téli örömök a Margaréta csoportban  | Gyuricsánné Pleva Éva, óvónő
Először a télről, a téli időjárásról, csapadékokról beszélgettünk. Az udvaron, saját bőrünkön tapasztaltuk meg, hogy csúszik a jég, a hó hideg, gyúrható, de elolvad a kezünkben, kipirosodik az arcunk a hidegtől. Megismerkedtünk a téli sportokkal, téli játékokkal, új fogalmakat tanultunk, pl. zúzmara, hódara, jégcsap. Mindezt megjelenítettük téli kép formájában egyénileg, valamint csoportosan, mozaikragasztással, vágással, vattapamaccsal való festéssel, krumplinyomattal, ujjal festéssel. Tanultunk verset a hóemberről, sok mesét hallgattunk a télről.
Téli örömként éltük át a madarakról való gondoskodást. Megismerkedtünk a télen itt maradó madarak nevével, jellemzőivel, táplálékaikkal, hangjukkal. Segítette munkánkat, hogy a Kiskunsági Nemzeti Park munkatársa, vetítéssel egybekötött előadást tartott a gyerekeknek az itt telelő madarakról, azok gondozásáról.
Készítettünk madárkalácsot, törtünk diót. Mindennap más volt a felelőse annak, hogy a madáretetők és itatók ne ürüljenek ki.
Közös kép készült a madáretetésről, hajtogatással, dugónyomat festéssel, vágással, ragasztással, rajzolással.
Beszélgettünk a vadon élő állatokról, téli életükről,  kik és hogyan gondoskodnak róluk.
Projektünk zárása a farsang, az állatalakoskodás, télbanya égetés.
Elűzzük a telet, jön a tavasz!

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás


Újévi malacságok a Vackor csoportban  |  Bekéné Kotvics Edit, óvónő
Az új esztendőt igazán szerencsésen kezdte a Vackor csoport „Malackodtunk” hétfőtől péntekig.
Elsétáltunk László Balázskáékhoz, ahol megnéztük sertésállományukat. Balázs apukája alig győzte megválaszolni a sok-sok érdeklődő kisgyermek kérdését.
Nagycsoportosainkkal disznóvágáson jártunk, amely feledhetetlen élmény volt minden résztvevőnek. Kerekdombon megállapítottuk, hogy miben hasonlít, és miben különbözik a hízósertéstől a mangalica. Töltöttünk hurkát, kolbászt, kevertünk abalét. Láttunk füstölőt, üstöt, üstházat, teknőt. A böllér bácsi minden gyermeknek adott feladatot. Egy kedves dédimama bemutatta a töltött káposztakészítés csínját-bínját. A munkától fáradtan, de finomságokkal telepakolva érkeztünk vissza az óvodánkba. Másnap sütöttünk fehér és véres hurkát, de legnépszerűbbnek a kolbász mutatkozott. Saját sertészsírunkból kenyérfalatkákat készítettünk, amellyel a Napsugár csoportot is megvendégeltük. És aki nem vág disznót annak sem kell kétségbe esnie! Látogatást tettünk a helyi hentesüzletbe ahol minden megvásárolható.
A héten minden versünk, mesénk, dalunk sőt még a kézműves foglalkozásaink a malacokról szóltak. A csoportszoba szőnyegén igazi disznófarm épült a fiúk fantáziájának eredményeként.
Természetesen a Zöld malac-című fejlesztőmese is fontos szerepet kapott a heti tevékenykedésünkben.
Végezetül, akik nélkül nem valósulhatott volna meg ez a tartalmas élményekkel teli témahét: László Géza és családja, Beke Ferenc és családja.

Köszönjük!

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

Ezt mondták a gyerekek a Témahéthez kapcsolatban:

Kovács Adrián Rómeó: Érdekes volt, hogy kimossák a disznóbélt.
Kocsis Herman: Megtanultam, hogy a disznók mekkorára tudnak nőni.
Butor Bence: Soha nem gondoltam, hogy a disznóból ennyi mindent lehet csinálni. Érdekes volt a bélfújás. Olyan volt, mint egy lufi.
Csoma Bálint: Megtanultam, hogy a füst meg az üst az nem ugyanaz. Akkora zöld edényt láttam, hogy majdnem 100 töltöttkáposzta fér bele.
Vincze Szilvia: Eddig nem tudtam, hogy létezik mangalica.
Kelemen Bálint: A disznóvágás életem legjobb óvodás napja volt.


NÉPHAGYOMÁNYOK hete a Napsugár csoportban  | Romhányi Olga, óvónő
Az elmúlt két hétben a néphagyományok világában kalandoztunk a gyermekeinkkel. A fonóházak világát, az emberi élet ünnepei közül pedig a lakodalom szokásait elevenítettük fel. A népi kultúra megismerése, tisztelete, megőrzése és ápolása elanyagiasodott, rohanó világunkban sokszor feledésbe merül. Pedig a hagyományápolás iránti fogékonyság, - a gyerekek életkori sajátosságát figyelembe véve, - már kisgyermekkorban megalapozható. Gyermekeink játékai, tevékenységei, ami örömet és boldogságérzetet adnak, jól ötvözhetők a népi kultúra elemeivel. Ők nyitottak érdeklődőek, kíváncsiak a világra, miközben cselekvéses tapasztalatszerzésen keresztül élményszerűen tanulnak.
Élményekből nálunk sem volt hiány:
-  Ötletbörzéztünk, hogy miből lehet fonni, mit tudunk a lakodalomról?
- Fonóházzá varázsoltuk a csoportszobát, énekeltünk, mondókáztunk, fonóházas játékokat játszottunk pl.: Tetszikezés, Szomszédházas, Kútba estem.
- Összehasonlítottunk régi és mai fotókat.
- Videó felvételen megtekintettük az esküvő és a lakodalom menetét.
- Fonott kalácsot sütöttünk, és záró eseményként lakodalmast játszottunk.
Jól éreztük magunkat, miközben elsajátítottuk a fonás technikáját, gyarapodott a szókincsünk, pl.: orsó, rokka, násznagy, vőfély stb. Ismerkedtünk a fonál tulajdonságaival, a keskeny, széles, rövid, hosszú fogalmakkal, s nem utolsó sorban táncos mozgáskultúránkat is tovább gyarapítottuk.

Köszönjük szépen a szülők aktív közreműködését!               

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

Megkérdeztük a gyerekeket mi tetszett neki?
Kőszegi Zsófi: Az hogy fényképész voltam a lagziba.   
Heinrich Gyöngyvér: Táncolhattam a menyasszonyi ruhába.
Heinrich Zalán: Mikor  zenéltünk, táncoltunk, mulattunk.  
Lángos Kevin: Az tetszett, hogy pókhálót csinálhattam
Somodi Armand: Az, mikor a seprűvel táncoltam.             
Országh Levente: Az, hogy üdítőt ittunk.
Farkas Andor: Elővettük a hangszereket, citeráztunk velük, meg, hogy táncoltam a seprűvel, meg jót nevettünk.


Szódagyárban jártak a Vackor csoportosok | Szerző: Bekéné Kotvics Edit, óvónő
Januári tevékenykedésünkben a vízzel és annak felhasználásával foglalkoztunk. Többek között mostunk,  mosogattunk, takarítottunk és locsoltunk. Figyelmet fordítottunk az energiatakarékos vízfelhasználás megalapozására. A könyvtárból gyermekenciklopédiákat kölcsönöztünk, amelyeket szívesen lapozgattak nagycsoportosaink. Ennek a témakörnek a részeként látogattunk Kotvics István szikvízüzemébe. Már maga a takaros, kis épület is évtizedekkel repíti vissza a múltba az ide betérőket. Megnéztük az eredeti, 1928-ban készült géppel hogyan készül a "buborékos"víz. Óvodásainkat ámulatba ejtette ükapáink korának technikája. Pista bácsi készített nekünk bodzás szódát. Volt aki 3 pohárral is kért belőle.
Köszönjük a bemutatót és a szíves vendéglátást!

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

TÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatásTÁMOP 3.1.4 - Kompetencia alapú oktatás

Óvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberÓvodai hírek - 2009 szeptemberrciusÓvodai hírek - 2009  szeptember


Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Tiszaalpár-Lakitelek-Nyárlőrinc közösségfejlesztése

c tábla nézőkép honlapra

Csapadékvíz elvezető II. ütem

csapadekviz II utem

Tőserdő turisztikai fejlesztése

Tőserdő turisztikai fejlesztése

Kerékpárút építés

top 3 1 1 15

Keresés a honlapon

Otthonunk, Lakitelek újság

otthonunk lakitelek 11

Egészségház fejlesztése Lakiteleken

Egészségház fejlesztése Lakiteleken

Csapadékvíz elvezetés

top 2 1 3 16

Csatlakozás az ASP-hez

Asp 2020

Magyar Falu Program

Magyar Falu Program

Választások 2019

valasztas

Rendőrség telefonszámai

Segélyhívó: 112

Körzeti Megbízott:

06-20-539-5899

Orvosi ügyelet telefonszáma

20/915-7063

 

 Gyengénlátóknak

Lakitelek térképe

lakitelek terkep

Aranyhomok Kincsei - Települési értéktárak

aranyhomokkincsei

Megvalósult a Magyar Kormány támogatásával - Bethlen Gábor Alap

megvalosult a magyar kormany tamogatasaval bga alap 1

Szenyvízszállítás

Szennyvízszállítás: 06/70-638-8347

Programnaptár

loader

Közösségi oldalunk

Közösségi média

Kecskemét és térsége turisztikai mobilapplikáció

Kecskemét és térsége mobil app

Kecskemét és térsége rendezvényei

rendezvénynaptár

Üzletek nyilvántartása

Üzletek, cégek nyilvántartásának jegyzéke